Waar staat de vereniging voor

Met elkaar, voor elkaar en samen met de natuur….

Als Volkstuinvereniging Lochem – De Berkelhoek streven we naar een duurzame wijze van tuinieren. Naar een systeem van tuinieren dat zo goed mogelijk aansluit bij de natuur en de natuurlijke systemen om je heen. Naast dat de natuur hier baat bij heeft, bezorgt dit onze tuinen en voedingsrijke bodem, veel bestuivers en goede, gezonde oogsten.

Als vereniging ondersteunen we de duurzame wijze van tuinieren met gezamenlijk te gebruiken middelen zoals tuingereedschappen, voedingsstoffen, gezamenlijke inkoop van meststoffen, voorlichting enz. Daarbij ondersteunen wij de leden om te tuinieren zonder bestrijdingsmiddelen en alleen biologische middelen te gebruiken wanneer het echt nodig is.

Met elkaar onderhouden we het algemene deel van ons complex. Dat begint bij je eigen tuin en pad, tot groepen vrijwilligers, de commissies, die de grotere onderdelen onderhouden. Zo houden we het schoon, mooi en leefbaar.

Voor elkaar zijn we er ook. Elkaar helpen of ondersteunen daar waar nodig. Zaden ruilen, even buurten, of een bezoekje aan ons maandelijkse (zomer maanden) koffie bijeenkomst op de eerste zaterdagochtend van de maand. Je bent welkom.

Sociaal, verantwoord en ondersteunend tuinieren is wat ons kenmerkt.