Volkstuinvereniging Lochem De Berkelhoek

Leuk dat je meer wilt weten over onze vereniging.

We informeren je graag over diverse onderdelen binnen onze vereniging.
Zo ben jij goed op de hoogte van wie wij zijn, wat de mogelijkheden zijn en wat wij allemaal doen.
We hopen dat dit bij jouw visie van tuinieren aansluit en je binnenkort mogen begroeten als mede volkstuineigenaar.

Wij nemen je mee naar waar het allemaal begon.
Het was 1977 toen de vereniging zich inschreef bij de KvK.
De locatie was in de bocht van de Berkel, gelegen op de Molengronden waar nu o.a. ongeveer de grote vijver ligt. Hier komt dan ook onze sub-naam “De Berkelhoek” vandaan.

Na een aantal decennia was het dan toch tijd voor de volkstuinvereniging om te verhuizen. De gemeente wilde op de locatie gaan bouwen en daarvoor moest de vereniging wijken.
De gemeente wees een nieuwe bestemming aan op de Deedingsweerdweg, waar tot op heden met veel plezier getuinierd wordt.

Wij zijn een actieve vereniging met leden in diverse leeftijden en culturen.
Met zijn allen zorgen we ervoor dat de vereniging draaiende blijft en onderhouden wordt. Denk aan een bestuur, maar ook aan het onderhouden van het perceel en de paden.
Samen houden we het mooi en blijft het een prettige omgeving om te tuinieren!

Wat doet de vereniging